Direktlänk till inlägg 2 april 2016

Vikt och mående idag

Av 1april2016 - 2 april 2016 09:06

Missade att lägga in min startvikt igår, kan ju vara bra att ha något att jämföra med så idag har jag gjort min invägning! Jag väger 77,1 kilo,jag är 1.66 lång och skulle vilja åter till en vikt runt 60-65, jag är inte på jakt efter att vara trådsmal och toktränad men jag vill kunna använda de kläder jag har och vill kunna böja mig utan att ¨tappa andan¨. Nog om vikt.


Vem är jag och hur mår jag? För fem år sedan brakade mitt liv ihop fullständigt. Då hade jag tusen anledningar till det som hände men det skulle ta någon månad innan den riktiga orsaken visade sig. Mitt äktenskap fick ett kaosartat avslut och min man försvann från en dag till nästa. Och kom inte tillbaka, inte på något sätt, inte för att genomföra en skiljsmässa, inte för att reda ut gemensam ekonomi (hus, bil, lån m.m.) och inte ens för sin dotters skull. Det hade föregåtts av en mycket destruktiv period (år?) där det aldrig gick att reda ut problem utan de bara växte. Jag älskade min man väldigt mycket och försökte på alla sätt jag kunde visa det. Men inget fungerade trots att min övertygelse var att han älskade mig och barnen väldigt mycket. Jag har heller aldrig haft en känsla av att han haft andra kvinnor. Det var något oerhört läskigt och skrämmande som skapade detta destruktiva liv.


Någon månad efter det dramatiska uppbrottet så hände en hel del tråkiga händelser runt min man och jag fick ett telefonsamtal från hans familj (som hade tagit avstånd från mig - ett avstånd som skulle hålla i sig i fyra år) där man undrade om jag hade något svar på vad som gjorde detta med min man? Från ¨min högre makt¨ kom det ur min mun -Jag tror att han är alkoholist. Vet inte varför jag sa det men idag ser jag ju min förnekelse och ur stark den var, jag visste antagligen hela tiden... Jag stannar här för nu, jag har en ¨resa¨ på fem år som mycket kretsat kring mitt medberoende, möjliggörande, min brytning, min väg mot tillfrisknande (som pågår), den vill jag dela med mig av!


Till alla som lever krig en missbrukare - det finns hopp för dig! Det finns också hopp för missbrukaren men det är inte ditt ansvar.


#medberoende #missbruk #alkoholist #anhörig #möjliggörare #vikt #nystart #förändring



 
 
Göran

Göran

2 april 2016 20:03

Ser att du är ny bloggare här och att ingen har välkomnat i kommentarsfältet. Så jag säger Välkommen hit! Och misströsta inte om du har få läsare i början. Det kan ta ett tag innan likasinnade hittar en. Ser också att du har en del sår som behöver läkning. Skriv om dem, det är rena terapin. SKriv, skriv om precis det DU vill och strunta i vem eller hur många som läser. Skriv för din egen skull! Det gör jag och har hållit på i drygt sju år. FAST jag nog aldrig blir nån "Schulman" eller Blondinbella då det gäller antal följare.
Jag tittar säkert in fler gånger!

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1april2016 - 6 april 2016 18:14

Ju mer jag funderar kring det som hänt de senaste fem åren ju mer övertygad är jag att jag behöver gå igenom allt från början för att komma till rätta med mitt sätt att stänga av känslor och min ovana att ¨skicka iväg¨ obehagliga tankar. Jag lyssnade...

Av 1april2016 - 3 april 2016 21:23

Helgen har jag ägnat åt dotterns intressen i stort sett har det tagit all min tid. Körde tvättstuga och dammsugare på lördagkväll för att fixa logistiken inför veckan. En helt vit helg i alla fall och det gör ju att återhämtningen blir så mycket mer ...

Av 1april2016 - 3 april 2016 21:03

Motion 3:e: Promenad 5,1 km 54 min, över 10 00 steg under dagen   Mat 2:a: Frukost: Fröbröd med ost och kaffe, två kokta ägg Lunch: Grillad hamburgare med dressing, lök och sallad (inget bröd) Middag: Pestobakad torsk i ugn (pesto och creme...

Av 1april2016 - 1 april 2016 20:08

Motion: Promenad 5,1 km 50 minuter. Frukost: Kaffe, finncrisp Lunch: Ostomelett tre ägg och halv dl grädde ostskivor Middag: Carbonara med vitkålspasta ...

Av 1april2016 - 1 april 2016 19:52

Jag har haft planer på att lägga om mycket i mitt liv och framförallt i min livsstil. Jag rör mig för lite, äter för mycket och dricker för mycket vin med mera. Jag har nu i månader laddat för att hitta sätt att bryta detta mönster. Jag behöver bli p...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards